tisdag, september 20, 2005

En lugn månad


Det har varit en lugn månad i Vargön.

Det hela började när jag skulle starta gräsklipparen och fick startsnöret i handen. Det visade sig att vindan som startsnöret ligger i var fastnitad. Jaha, tänkte jag, hur gör man då? Jo, enligt Brigg & Strattons hemsida var det bara att borra upp nitarna, byta snöret och nita om kåpan ovanpå vindan. Jaha du. Drygt 350 spänn kostade det.

Svärföräldrarna gav oss deras gamla dator. Den körde jag med i en högersväng utan att ha förankrat den ordentligt och den åkte rakt igenom sidorutan i bagageutrymmet i bilen... 1 700 kronor, men datorn funkar bra.

I början på september var vi på Restad Gård-dagen och Herman såg motorcykelshowen två gånger. Jag lyckades ta några bra bilder (och en hel del dåliga).

Jag råkade få ett vykort inuti ett annat brev som inte var igenklistrat. Det var skrivet med kinesiska tecken. Det enda som var med latinska tecken var "Linda" "Taipei" "Lund" och "Taiwan". Så Linda i Taiwan: ta det lugnt. Ditt vykort är på väg, men det tog en omväg via Vargön.

Inga kommentarer: