måndag, januari 23, 2006

Elementärt, Watson

För en tid sedan kunde vi se Ian Hart som dr Watson i Baskervilles hund. Jag tyckte att det var lite väl spännande och nog var det väl så att slutet var rejält ändrat, jämfört med förlagan, vilket jag slog upp i vårt exemplar av "The complete Sherlock Holmes" (drygt 1 000 sidor). Inga spoilers här inte, men hur ofta är Richard E Grant castad som "the good guy"? Ian Hart har vi sett som prof. Squirrel i Harry Potter och det har tydligen gjorts en film till med Hart som dr Watson, fast med en annan Holmes, Rupert Everett, mer känd som "Prince Charming" i Shrek 2. Utforska själv på www.imdb.com.

För övrigt så har jag stått på skridskor för första gången i mitt liv - utan att dratta på ändan. Eftersom min äldste son också stod på skridskor så fick jag och Tove också bita i det sura äpplet och dela vedermödorna. Tack till snälla grannar för lån av skridskor.

Nya dokusåpan Grannjävlar (SVT 2 på lördagkvällar) hade den fördelen att psykologen var en tydlig aktör i serien. Han hade verkligen ansträngt sig för att samla ihop människor som skulle komma i konflikt med varandra.

Vi har haft tennisturnering på jobbet. Kombinationen baksmälla och träningsvärk rekommenderas inte. Men jag gick och lade mig hyfsat tidigt ... Jag kom långt ned på resultatlistan ;-)

Inga kommentarer: