måndag, juni 12, 2006

Ett blåsjobb

Nu vet jag hur min tvättmaskin fungerar. Den är enklare byggd än vad man tror. (Vad är det som kostar pengar egentligen i en tvättmaskin. Efter lite funderande tror jag man betalar för materialets uthållighet. Tvättmaskiner är enkla att göra och elektroniken är enkel. Men det gäller att konstruera dem så att de håller länge.)

Efter att några tvättar då den inte pumpade ut ordentligt, tömde jag silen och hittade 20 kr och 50 öre. Men det gick inte bra för det. Då tog jag slangen på baksidan och blåste till. (Ja, det var äckligt.) Ut kom en knapp och en norsk tioöring. Känner mig nästan som en certifierad tvättmaskinsreparatör. Det skulle ha gått på 800 kronor om en kille hade kommit ut och rensat rören, så då sparade man den utgiften.

Och det behövs. Vi var på Liseberg i lördags. Alla fick åkpass. Barnen åt oxfilé. Jag åkte Flume Ride. Längst fram. Klockan 20.30 på kvällen när solen höll på att gå ned.

Som hård förkämpe för handikappanpassade hemsidor blir man på dåligt humör av att läsa följande: To Hell with WCAG 2

"The WCAG development process is inaccessible to anyone who doesn?t speak English. More importantly, it?s inaccessible to some people with disabilities, notably anyone with a reading disability (who must wade through ill-written standards documents and e-mails?there?s already been a complaint) and anyone who?s deaf (who must listen to conference calls). Almost nobody with a learning disability or hearing impairment contributes to the process?because, in practical terms, they can?t."

Ja, jisses.

För övrigt firas midsommar hemma i Vargön. Alla vänner som dyker upp med egen övernattningsmöjlighet (madrass, filt, tält etc) och egen sprit är varmt välkomna. Ring mig helst i så fall.

1 kommentar:

Johan sa...

Vargömidsommar hade varit trevligt (en annan övernattningsmöjlighet är att ta taxi till Vaholmen, det kostar 600 kr), men vi tänkte fira i Volkspark Friedrichshain i Berlin istället. Har t o m fått ned en flaska fläder.

Inspirerad tänkte jag dessutom gå hem och leta efter den borttvättade knappen till min Koppartransskjorta (med logotyp på och därför svårersättlig).

Hälsa hela familjen.